DR.G Hairboozt

2019-01-05

DR.G HAIRBOOZT

Starkare och friskare hår med mindre håravfall

Håravfall

Det finns många orsaker till håravfall. Hårbotten består av cirka 100’000 aktiva hårsäckar som producerar hår i ett cykliskt tillväxtförlopp. Därför är de flesta typer av håravfall kortvariga och går att behandla. Vanligast är så kallat manligt håravfall. Trots namnet drabbar det både män och kvinnor. Håret blir generellt tunnare med åren vilket blir ett problem i takt med att håret faller. Andra orsaker är sjukdomar, infektioner, bristtillstånd, läkemedel, stress, mekanisk skada eller kemikalier.

Finns det behandlingar?

Den mest effektiva behandlingen är hårtransplantation. Ett annat effektivt sätt är mesoterapi, vilket handlar om att deponera en produkt i hårbotten för att snabbare nå hårsäcken istället för att ta mediciner som måste passera genom matsmältningssystemet innan de absorberas i blodflödet.

Dr.G Hairboozt

Dr G Clinic har tillsammans med experter i USA tagit fram en formula med stamcellsteknologi för ökad hårtillväxt. Med hjälp av mesoterapi och patenterad dermapen behandlar vi din hårbotten med vår formula.

DR G HAIRBOOZT FRÄMJAR TILLVÄXTEN GENOM:

• Stamcellsteknologi som stimulerar DNA i hårfollikeln

• Hårtillväxt i hårsäcken

• Nybildning av blodkärl och ökad blodcirkulation

• Ökad produktion av kollagen och elastin

• Hämmade inflammationer

• Ökad cellomsättningen i hudbarriären

• Vitaminer och mineraler

• Växtextrakt som skyddar hårfollikeln mot åldrande

Om behandlingen

Hairboozt genomförs med mesoterapi och behandlingen utförs med Dermapen. Produkten och dess substanser är deklarerade, erkända och vetenskapligt beprövande till ändamålet med studier som visar på positiva resultat. Efter en bedömning och diagnostisering behandlas du med två veckors mellanrum, 6-8 sessioner. Behandlingen kompletteras med Hairboozt hårspray. Hårsprayen innehåller samma substanser som med nanoteknologi penetrerar hårbotten och söker sig till hårsäckarna.

PATIENTINFORMATION

Behandlingen lämpar sig för kvinnor och män 25-70 år. Du ska inte ha pågående infektion eller feber (38,5 grader), ej vara gravid eller ammande och frisk i övrigt.

FÖR ATT UPPNÅ BÄSTA RESULTAT

Undvik alkohol, magnecyl och NSAID (iprenliknande) en vecka före behandling samt omega 3 och 6 två veckor före behandling. Du bör heller inte ha genomgått hårfärgning under de senaste två veckorna före behandlingen.

PÅ BEHANDLINGSDAGEN

Tvätta håret som vanligt. Behandlingen är kännbar och tar cirka 30 min. Inget bedövningsmedel krävs. Efter behandlingen behövs ingen återhämtning, således krävs ingen sjukskrivning.

EFTERVÅRD

Undvik: Hårprodukter såsom schampo, balsam, inpackning, spray, färg eller liknande 24 timmar efter behandling. Alkohol 48 timmar efter behandling. Extrem hetta såsom bastubad, direkt solljus eller solarium i cirka två veckor.

Behandling: Vi rekommenderar Dr.G Clinic Hairboozt spray för extra hållbart resultat. Spraya morgon och kväll, 2-5 pump i området och massera in. En sprayflaska räcker 2–2,5 månad.

Biverkningar: Du kan räkna med en viss rodnad i hårbotten närmaste dagarna. Inte alltför sällan kan det bildas en diskret svullnad i hårbotten som är övergående. Det kan också förekomma en brännande känsla i hårbotten men även denna är övergående inom få dagar. Om du har symptom som smärta eller kraftig rodnad och värmeökning i området kan du kontakta vår läkare för bedömning. Infektioner är dock ovanliga.

Förväntningar: Du kan förvänta dig effekt av behandlingen i olika steg. Första steget handlar om att hämma fortsatt håravfall och i nästa skede kan man se tillväxt och ny tillväxt. Processen tar tid. Ju bättre man följer råd och riktlinjer desto bättre resultat kan man vänta.